Te voet van L’Estartit naar L’Escala.

Te voet van L'Estartit naar L'Escala

Vandaag, 28 juli 2013, heb ik gewandeld van L’Estartit naar L’Escala. Met een goede overzichtskaart, gratis gekregen bij de plaatselijke Informacion en mijn onlangs aangeschafte GPS durfde ik het wel aan. Van te voren had ik geïnformeerd of ik met de bus terug zou kunnen. Dat gaat, let wel op, er gaat per dag maar 4 maal een bus terug naar L’Estartit! Kost overigens 2,75 euro.

Nog een flink stuk te gaan  naar L'Escala...

Nog een flink stuk te gaan naar L’Escala…

De omstandigheden waren niet erg ideaal, temperaturen van rond de 35 graden en in de wetenschap dat er op veel plaatsen geen schaduw is ……
De wandeling is mooi, zonder meer. De liefhebbers van mooie kleine standjes, calas, de mooie vergezichten over de zee, de ruige rotsen, mooie kleuren en veel voor dit gebied typische vegetatie, miljoenen sprinkhanen en vele vlinders komen volop aan hun trekken.
Ik ben de Calas Calella, Pedrosa, Ferriol (waar ik moest zijn om te Geocachen) en Montgó gepasseerd. Steeds met de mogelijkheid om een frisse duik te nemen. In alle gevallen lagen er vele bootjes in de baai, zwemmen en snorkelen werd er volop gedaan. De eerste mogelijkheid om iets te kopen (drinken en eten) kwam pas bij Cala Montgó. Dus neem voldoende mee. P1010424
Op paden liggen veel vaste en losse stenen, dus steeds goed opletten, daarnaast is er veel klim- en daalwerk. Je moet dus wel een behoorlijke basisconditie hebben.
Al met al ben ik 8 uur onderweg geweest. Soms omdat ik even de route kwijt was, maar ook door de omweg naar Cala Ferriol wat ruim een uur extra kostte.
Dus al met al een mooie maar ook pittige wandeling. Iets wat je ook mag verwachten van de Costa ‘Brava’.

Dit bericht werd geplaatst in Catalunya, Costa Brava, L'Estartit, Wandelen en getagged met , , , , , . Maak dit favoriet permalink.

Plaats een reactie