Waarom naar de noordelijke costa’s?

Wanneer ik naar Spanje ga zit ik meestal ten noorden, dan wel ten zuiden van Barcelona. Het waarom heeft vooral te maken met de manier van reizen. Ik ga de laatste 15 jaar vaak met de bus. En veel busreizen vinden daar

Mooie kleuren langs het strand van Calella.

Mooie kleuren langs het strand van Calella.

hun eindbestemming. Voor mij is het gemak en de prijs een reden om daarvoor te kiezen.

Het gevolg is dan wel dat ik vanaf L’Estartit in het noorden tot Salou in het zuiden en veel van wat er tussenin ligt heb mogen leren kennen. Veelal verbleef ik in hotels, zeker in combinatie met de bus. Soms in een appartement of bij kennissen. Dan reisde ik per vliegtuig. In de 80-jaren nam ik de auto. Eenmaal ben ik met de brommer op-en-neer gegaan. Een reis om nooit te vergeten.

In Spanje verplaats ik me per trein, per bus, met de fiets en huur soms een auto. Het openbaar vervoer is over het algemeen erg goed geregeld. Het busnetwerk is goed, zeker vanaf Tossa de Mar naar het zuiden. Naar het noorden wordt het door het bergachtige gebied langs de kust iets minder. Er moet soms flink worden omgereden.

Overigens doe ik ook graag stukken te voet, maar dat zijn wel dagtochten. Kortom ondernemend genoeg, en nog lang niet uitgekeken.

In de loop der jaren in mijn niveau Spaans verbeterd waardoor het verblijf een extradimensie heeft gekregen.

In oudere logs heb ik over bovenstaande al veel geschreven, ook in de toekomst zal ik dit weer gaan doen.

Tips en / vragen zijn altijd welkom.

Groet Ap

Dit bericht werd geplaatst in Costa Brava, Costa de Maresme, Vakantie. Bookmark de permalink .

Plaats een reactie