Wat doe je als het regent in Spanje?

Dan kruip je een internetcafé binnen en werk je aan je WebLog. Bij deze dus. Gisteren kwam ik er door drukte niet op. Dus nu een verhaaltje van pak weg twee dagen.
Gisteren begon rustig, de storm was gaan liggen. Wel nog bewolkt. ’s Middags knapte het helemaal op en was het uit de wind ruim 25 graden. Gelukkig hadden we net rond die tijd een privé strandje gevonden en kon ik heerlijk van de zon genieten en een beetje verkleuren. Onze Ward sloeg met zelf afgesneden bamboe zich moe in de golven. We hebben ons daar heerlijk vermaakt. Gisteravond was het Disco in ons hotel (Esplai). Werd lekker druk en met veel Spaanse jeugd was het nog gezellig ook. Intussen was de lucht helder en zagen we nog een stukje van de maansverduistering.
Vanmorgen was de teleurstelling groot, het was bewolkt en het had geregend. Terwijl de verwachtig op mooi weer hoog was. ¡Dat is balen! Wat gaan we doen? Na het ontbijtje naar de VVV gelopen. Er is toch een mogelijkheid om fietsen te huren in Calella? Ja, een fies huren kost per dag 12 euro. Dat valt mee. We hebben een routekaart, ziet er goed uit. Moet wel het weer meewerken natuurlijk. Vandaag in ieder geval niet. We hebben vanmiddag een wandeling gemaakt naar de vuurtoren en wat oude, flink vervallen torens gebouwd rond 1860 om visuele communicatie te hebben met andere ‘bakens’ in het land. Die liggen vanaf Madrid naar de kust en van hier naar het noorden naar de Spaans-Franse grens. We maakten de wandeling met de plu want het was dus weer gaan regenen. Nu is het om en om. Soms even een zonnetje dan weer een bui. Niet best dus. Vandaar op dit moment aan het webloggen. Een meisje naast mij vertelt dat ze het nog nooit zo koud heeft gehad. Nou dat lijkt me iets overdreven. Maar ja, je verwacht gewoon beter weer.
Verder alles goed. Tengo bastante dinero.
Spaanse groeten uit een waterig Calella,
Ward en Ap.

Dit bericht werd geplaatst in Calella, Costa de Maresme, Wandelen en getagged met . Maak dit favoriet permalink.

2 reacties op Wat doe je als het regent in Spanje?

  1. Ap zegt:

    Ik zit me suf te denken, kan me echter niets herinneren wat met het maken van Clips te maken zou kunnen hebben. Er lopen natuurlijk veel figuren met camera’s rond. Wanneer ik jullie site bezoek denk ik toch meteen aan iets groters. Ik hoop dat de DVD’s mooi geworden zijn.
    Dank voor reactie.
    Ap

    Like

  2. Olaf zegt:

    Ben je ons niet tegengekomen in Calella? WIj hebben Clips opgenomen in Calella en omgeving, met Henny Weijmans. In dezelfde week als jij er was! Ook wij hadden last van de vele regen die week. Tussen de buien door toch nog 2 DVD’s afgekregen…

    Like

Plaats een reactie